tysdag 13. februar 2007

I går var det trening og 8 (åtte) flotte ungdommer stilt opp. Øystein gadd ikke komme fordi han er i Nordsjøen og Arne er på promoteringstur for NLA. Kommer seg opp og fram i livet den karen der!
Vi andre stilte opp i bingen som vanlig, men der var det allerede en del unger og noen tøffe ungdommer som spilte basket, så for å unngå unødvendige konfrontasjoner, gikk vi vider til Mulen og grusbanen der.
Tross i at det var litt is langs høyre-, eventuelt venstrevingen var alle enige om at det var gode forhold. Det ble tradisjonen tro spilt tre kamper til henholdsvis 15, 15 og 10, der Særlig Anders utmerket seg med en rekk e flott prestasjonen spesielt tidelig i økten. Vi hadde også gleden av å ha med oss en korpulent men teknisk svært god kar som jeg ikke helt husker navnet på i begynnelsen av økten, han spurte faktisk også om å få være med neste mandag også. Ønsket ble imidlertid blankt avvist av undertegnede siden vi allerede har en lett korpulent høyreist kar med blendende teknikk på laget. Tror alle var enige om at det var en god økt, eg er i alle fall fortsatt preget av stive ledd og ømme muskler!
Treningens øyeblikk: Da Anders avgjorde en av kampene med fire kjappe mål på rad, det ene målet på retur etter en corner. Skuddet smatt forbi alle og smalt i gjerdet bak målet til grisestor beundring fra resten av laget.
Treningens største tabbe: Da Arild gav bort tre mål på under et minutt ved å spille ballen til godt plasserte motspiller.


Foto: En ukjent franskmann som telte til tre på fransk, og trodde vi var Brann

6 kommentarer:

Solseng sa...

Følte da var ei skikkelig kvalitetsøkt i går, glede meg allerede til neste mandag..

Anonym sa...

Må sei meg samd med Solseng i at det var ei kvalitetsøkt med la ned i går. Synest det er flott å sjå at Solseng er nøgd, sjølv om han har tapt seks av dei sju sisste kampane på skruknøtt-treningane. Ikkje nett oppmuntrande tal kan ein sei. Vil difor nytta høve til å skryta litt over Solseng, som held humøret oppe, på tross av seks tap av sju moglege. Ikkje alle som klarar å behalda smilet med ein tapsprosent på 85,7142857 (for å vera pinleg presis). Honør til deg:)

Solseng sa...

Føler behov for ei lita presisering her.
Underteikan har deltatt på tre treningar sesongen 2007 og har totalt spelt 11 internkamper. De første 4 kampane vart siger, deretter kom de sju kampane som Thorsen referer til. 5 sigrar av 11 kampar blir ein seiersprosent på 45%, noe som skulle tilseie at jeg vinner omtrent like mykje som eg tapar.

Anonym sa...

no syns eg alle bare skal være greie med sin neste..
Enig med referatskribenten at Anders gjorde sitt livs skruknøttrening mandag.. spesielt husker eg en fin dragning i Ronaldhinoklassen, der en viss Arild stod igjen med en saftig parkeringsbot.. applaus..
Ellers innrømmer eg at skuddtreningsvideoen tydeligvis for min del ikke hadde nådd helt inn! ble mye bom, men eg kommer sterkere tilbake.

Anonym sa...

takker dåke for finfin tilbakemelding..varmer ein nybegynners fotballhjerta!
Håper formkurven berre stig etter dette..kanskje dribling kunne vore tema for neste økt!

Anonym sa...

du har sjølvsagt rett sverre. du har vunnet NESTEN lika mykje som du har tapt.