tysdag 18. september 2007

Mandag 17.09

Dagens trening var preget av stort frafall, bare 4 opprinnelige knøtter stilte klar med oppbretta armer og "følsom" fot. Heldigvis stilte Vegard og Andreas opp slik vi fikk gjennomført en intensiv økt. 3 mot 3 er og blir en kondisjonkrevende formasjon. Skryt til våre to leiesoldater som vant samtlige 3 kamper. Det sårer stoltheten til skruknøttene at vi som er vant til reglene og spillestilen ikke kan hamle opp med nykommere, særlig Anders og Hans Olav har grunn til å skamme seg etter 3 strake tap. Øystein stilte med nye sko, og fikk betalt for det i siste kamp. Men selv med nye sko unngår man ikke å skyte ballen over gjerdet. Nå har tradisjonen blitt slik at det aldri er en skruknøtte trening uten mye diskjonson om regler, (noe som selvfølgelig gleder en jusstudent). Arne argumenterte for at det var greit å spille videre etter å ha plassert 3 baller i en smekk og vedkommende ligger nede med store smerter, regelen om stopp i spillet kun ved hodeskader er ved analogisk tolkning utvidet til å gjelde også det lille hodet. Anders argumenterte hardt for at man ikke løper risikoen for rævspark under oppvarming, men tradisjonen tro var det flertall for at det selvfølgelig var slik... Dermed ble dagens målskiver for Rævspark: Anders, Øystein og Arne. Dessverre ble det ingen klare treff, men Arne måtte tåle et streifskudd.

Det blir ny vote om rævspark regelen pga tvil omkring valgresultatet. Det er også lagt ut to voter til som krever at man leser regel 9 og 11 i reglene først.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Da e flott å sjå korleis knøttene trener videre i bergen mens eg primært kunn svettar over tastaturet her i etaten. Det skal imidlertid nevnast at eg har jogga ein del, og då eg var på stord i helga var noko av det første mamma sa at ho trudde eg hadde slanka meg! Trur imidlerid at det er så lite at ein faktisk må ver mor for å kunne sjå da... Gleder meg voldsomt til å koma tilbake. Mandag 1.okt stiller eg frisk og litt opplagt på trening i igjen...Vist eg får eit par treningar klarer eg kanskje å lera alle dei nye reglane og...

Anonym sa...

Flott at dere fikk gjennomført en god økt. Imponerende at 50% av spillerene måtte stille stumpen til disposisjon! Er det ny rekord? gleder meg veldig til neste mandag, klør i beina no siden eg ikke kunne komme igår.
Ser Bjarte lanserer sin tilbakekomst, det blir konge. Må allikevel si at datoen 1.oktober er midt i høstferien for de av oss som har det, så blir spennende å se hvor mange knøtte som er her da!

Anonym sa...

godt skreve referat hans olav...må sei at eg smilte og små lo når eg leste det...godt å sjå at jusstudenten krever konkrete reglar...fine initiativ på avstemmingar! snakkes på mandag!