måndag 24. september 2007

Regnfull kveld


Så var mandagen endeleg der igjen, ein høgde i veka til mang ein skruknøtt. Tross ein regnfull dag i Bergen, hindra ikkje dette at åtte menn stilte til dyst på Sverresborg festning. Ingenting er som å komme heim etter ein slik dag, få tatt ein velfortent dusj og sjå attende på ei fin økt. Det er som om ein har ytt litt ekstra når det er litt regn i lufta.

Dagens økt var nok litt prega av baneforhalda. Måla kom ikkje så kjapt som vanleg og presisjonen var nok og satt ned eit lite hakk. Men om ein skal drive seriøs fotball (noko me gjer), så er det viktig at ein kan spele på forskjellig underlag.
Trass litt småueinighetar innen regelverket, klarte me å halde ein forhaldsvis fin tone gjennom heile treninga. Det einaste me må få skikkelig orden på til neste gong er regel nr. 11:

Straffe blir gitt om bakerste mann redder ballen for langt ute. (FORSLAG OM TILLEGG, IKKJE I KRAFT: Hendene er kun tillatt å bruke ved stopping av skudd på mål, ikke til å bryte pasninger.)

Ellers hadde det vore fint om alle kunne sett litt i "sjette sansen" og funne ut kva dag som passar best når det gjeld treningskamp. Underteikna og Andreas "He-man" Bjordal har samtala litt angåande dette og foreslått søndag 21. oktober. Passar dette for dykk? Diskuter villt og hemningslaust!

Då gjenstår berre å takke alle for ei strålande økt.
Me snakkast neste mandag!

Arne

9 kommentarer:

Anonym sa...

Eg står for mitt framlegg om t regel 11 må gjelde at keeper er bakerste mann, han kan bokse ballen så lenge den har rettning mot mål. uavhengig om det er e passnimng eller skudd. Bakerste mann er bakerste mann! ca 1,5 til 2 meters radius er max for keeperekkevidde! Den tillegsregelen om at det kun er lov å bruke hendene på innlegg å ikke skudd blir for vanskelig å bedømme!!
Ellers en strålende økt, kjekt selv om det regnet:)
en annen tanke er om vi bør flytte treninge en halvtime fram eller eventuelt kapitulere til bingen oppe ved skolen der det er litt bedre lysforhold snart?
He-man??? gi meg en forklaring arne!

Anonym sa...

Syns du fortjente den tittelen Andreas, du e jo mest mann av oss... Da va godt meint:) Vil bare sei at tillegsregelen var meint te å gjelde skudd og ikkje innlegg. Ikkje motsatt. Men eg har avgitt mi stemme der, og var egentlig inneforstått med at saken va avgjort ut i fra vote'en som blei lagt ut. Kanskje da bør takast opp igjen med ny vote te neste gong. Da fikse vel du Hans Olav?

Anonym sa...

Ehh... altså lov å bruke hendene på skudd og ikkje på innlegg. Da kom litt dårlig fram.

Anonym sa...

Skjønte det med skudd å innlegg eg og. Men var vel en viss enighet igår om at det blir for vanskelig å skille! Det kan bli mange tvilstilfeller av en slik regel. Eg mener vi kun bør ha klare(sort/hvit, rett eller galt) regler. Så slipper vi å stoppe opp å diskutere. min mening er som før keeper er bakerste mann så lenge ballen er innenfor keepers rekkevidde kan keeper bokse ballen. dette har jo fungert perfekt i et år så hvorfor lage vannskeligere regler? E jo kjekt når det e litt vannskelig å score synes eg.
Til deg Arne vil eg bare si takk for tilliten..

Anonym sa...

Etter min mening er det ikke noe vanskeligere å skille mellom om man er for langt ute for å bruke hendene enn å skille mellom om det er et skudd på mål eller en pasning på tvers. Ja tvilstilfeller kan tenkes, men etter min mening er regelen god da den sikrer at det forblir fotball og ikke håndball som praktiseres foran mål. Banen er for liten til at man kan spille som vanlig keeper. (Forøvrig enig med Andreas i at om regelen blir gjenstand for unødig mye stopp i spillet pga diskusjon så må den fjernes)

Skruknøttene sa...

Me må passa på at da ikkje blir for møkje regla. Bakerste mann bør ha lov te å bruka hendene, men ikkje holda ballen. Avstanden fra mål bør ikkje bli eit problem syns eg.

Anonym sa...

helsing arne

Anonym sa...

Behold regelen slik vi har hatt den.. ikke gidd å lage noe nytt tilegg. har jo aldri vert tvil om dette før har et vel? Har vel heller aldri vert håndball inni bildet på en knøtte trening. Men demokratiet har jo forsåvidt talt, så vi må jo ta det opp på nytt slik at alle er innforstått med hvasom gjelder iallefall..
Love

Anonym sa...

ok. eg skal gi meg. enig i at det ikkje er grunn til å lage mange regler.