søndag 4. november 2007

Velkommen til den harde vinteroppkjøringen:)

Vel da var sessongen over for i år. Det betyr ikke at vi legger oss i dvale å lar vinterflesket komme sigende som en snikende julekalender tidlig i november! Nei nå skal vi legge grunnlaget for en kjempe sessong neste år! Kanskje går vi for syverfotball til våren? eller er det krikcup eller andre innefotballcuper som blir vårt mål? Sist men ikke minst er det Vertshuscup som vi skal vinne til sommeren! I morgen den dag starter hvertfall oppkjøringen.
Nå som vi er tilbake på vinterbanen(med lys), lurer eg på hvordan stemmningen er for å flytte treningen til et litt senere tidspunkt igjen? Flere av oss har jo jobb og annet som gjør at kl sekstenhundre blir litt tidlg. Ka med halv seks? eller eventuelt fem? Gi en tilbakemelding idag s hvet alle hva som gjelder!

Hvem skulle skrive refferat fra forrige trening forresten? Den heldige kan jo vente seg et skikkelig rævskudd i morgen! Flott!!

EG kan jo ta ett lite sammendrag:




Forrige trening foregikk jo altså på FFSK's treningsfelt Graven eller Dødens bolig som den kalles på folkemunne. Dette for å spare hjemmebanen nå som det regner så voldsomt(veldig profft). Siden ikke knøttene hadde vært der på en hel sessong var det en del vedlikeholdsarbeid som måtte gjøres. Kosteannsvarlig Arild lånte villig vekk kosten til de første oppmøtte. Ved første øyekast så jobben nesten håpløs utr, noe som resulterte i en utsent delegasjon til Mulebanen for å kapre grusbanen. Grusebane jakten endte i et munnhoggeri med en Bartemann(les: trønder) som sa: Æ ska nokk bruk heil banen ja. Ergo var det bare å lunte med halen mellom beina tilbake til start. Men en skruknøtt gir ikke opp. Etter iherdig insats med kosten var gammlebanen igjen klar for bruk og for en økt det ble!
De oppmøtte var: Bjarte, Erlend, Arild, Anders, Arne, Øystein , Andreas, Terje og Vegard. Først en stor applaus for Terje's retur i klubben, godt å ha en finslepen tekkninker tilbake! Det andre store som må applauderes er at Vegard ved håndsoppreking(og et velplassert rævspark fra Erlend) nå er vedtatt som nytt medlem i FFSK, hurra!!
Økten ble en gjevnspilt og hard affære, innsatsen var upåklagelig fra alle og baneforholdene så ikke ut til å sette noen ut av spill. Ingen store tabber var det heller, eg kan vel ta på medg dagens lille tabbe eller glipp. Då eg foreslo at rævspark skulle utdeles til den som fikk ballen over muren uansett hvilken side, i det påfølgene angrepet hadde eg jo årets tyngste ryggsekk osv..
Takk for en feiende flott høstkveld!
Sees i morgon den dag. Eg gleder meg stort!!

-ANDREAS-

PS. Vis Anders tar med fotokammeraten sin kan vi jo få et fint bilde av de siste medlemmene til bloggen her!

9 kommentarer:

Anonym sa...

fem e fint!

Anonym sa...

nydelige velvalgte ord andreas..alltid like kjekt å lese når du skriv innlegg! Men det er nok øystein som må stå i buret før start i morgon..han var klar over at referat skulle på bloggen...men det står ikkje noko i regelboka om gløymt referat...blir nok diskusjon i morgon då tenker eg...for min del passer halv 6 best...skal ta me fotokammeraten min då ja! glede meg...

Anonym sa...

halv seks stemme eg for. eg satse på snø i måro...

Anonym sa...

klar for halv seks!

Anonym sa...

eg er klar
17.30 e goe greier

Anonym sa...

Klokken halv seks er brillefint! Gleder meg!

Anonym sa...

Meget flott handtverk av Andreaas på skildringa av forrige økt! Flott lesing! Eg stiller frisk og så rask eg er klokken halv 6! Føler eg er ein klassisk europacup spelar og liker meg ekstra godt i flomlys! Da lukter mål fra unge børtveit i dag!
Er imidlertid skeptisk til å innførere rævspark for eventuelle som ikke har skrevet referat, Eg tufter min pedagogikk på mestringsglede og inspirasjon! Ikkje på tvang og skremselspolitikk!

Anonym sa...

Er ikke rævspark tuftet på pur glede og forlystelse for resten av laget da...

Anonym sa...

terje kjem ikkje i dag...