tysdag 6. mai 2008

Atter ein vakker dag i sola.. 5.5.08

VM I KLARERINGER 08.

Siden eg sitter her på kontoret å tvinner tommler, fant eg det like godt å gjøre noe nevenyttig.
Nemlig å skrive ett referat fra gårsdagens økt på festningen.

8 staute karer møtte opp for en 2 timers trim i solen. Varmen i været gjorde susen og stemningen i troppen var god før økten startet. Som lovet startet hele ballet med at jeg(Bjordal) stilte meg i mål for å betale min gjeld:) På forhånd hadde eg jo lansert at alle skulle få to sjanser, en med hver fot! Dette avdekket en mangel eg lenge har hatt mistanke om, nemlig at vi ikke har et eneste tilfelle at "tofotede" i troppen. Det hele lignet mest et puslete småjentelag når venstrefoten skulle nyttes(høyre for Arnes del). Høyrefoten var det litt bedre stilt med, men også her slapp jeg unna med skrekken. Anders som forsov seg sist uke valgte å holde meg med selskap på ca halvparten av skuddene. Om det var rein tilfeldighet eller stor pyseskap som avgjorde at han stilte seg til når det var jenteskyting vet ingen:)

Økten i seg selv var ok i går. Dog må vi ha nærmet oss stygt en årsrekord i klareringer og stopp i spillet. Ballene var mer utenfor banen en innpå i går. Dette gjaldt både fotballer og andre baller, da det i det store og hele var en veldig rolig økt med lite stygt spill og lite munnhuggeri.

En ny "regel" eller utfordring(for undertegnede) ble lansert igår. Taperlaget må ta femten armhevinger etter tapt kamp! Dette for å få litt ekstra å hive i taklingene og skulder mot skulder neste gang man møter en okse fra Dale eller andre utkantstrøk.

En annen årsak til å trene armhevninger er våre nye franske turistvenner. Under andre kamp i går opplevde vi nemlig det noen vil karakterisere som toppen av frekkhet. To gjøker kom for å se litt på treningen. Når de gikk paserte de en av vår baller som lå noen meter bortenfor bingen. På snodig vis snek de med seg denne ballen. Arne og Anders tok saken og løp etter. Ballen ble levert tilbake med et overrasket ansiktsutrykk allà "Åja var det deres ball, det viste vi ikke".. Knøtteprisen for årets rævhål er allerede i posten. vi gratulerer!

Det ble spilt fire kamper i går, noenlunde gjevne alle sammen. Personlig slapp jeg unna en joggetur ned på Koengen pga av en gjerdestolpe som mirakuløst klarerte mitt sleivskudd:) For Erlend og Hans Olav sin del var det ingen som klarerte og dermed måtte de stille seg opp med stussen i været. Erlend fikk servert to skudd i stumpen mens Hans Olav slapp fri. Ikke mer en rettferdig ettersom Vegard tidligere valgte å fyre en kanonkule fra 1 meters hold rett i hekken på Hansi..

Neste mandag er det Loddefjord-Brann på Alvøen idrettspark, 1. runde cupen. Loddefjord er jo moderklubben til undertegnede. Morland har muligens også en fortid her, han var hvertfall sugen på å se kampen. Kanskje F.F.S.K skal ha en felles utflukt? Da bør treningen flyttes til en annen dag! Vis interessen er lunken stiller eg helt klart på trening.

Andreas B.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint ref. Andikk! Må få retta litt på deg. Eg fekk strengt tatt ingen skudd for baugen, men eit i knehøgde og eit som strauk ryggen. Dessutan gjorde det ikkje bitten vondt:)

Eg synest ikkje me kan hoppa over treninga for å sjå ein sånn tullekamp, men om alle kan trena ein av dei andre dagane er det jo greit. Hadde vore kjekt med ein utflykt om det skulle passa seg.

Peace and love!!!

Anonym sa...

Eg har aldri påstått at eg har spelt for Loddefjord. Slikt vil eg ikkje ha på CV'en. Men eg har ein kamerat som spelar der. Må jo få med meg når han spelar seg til kontrakt med draumelaget.
Elles har eg eit tema og ei løysing på problema med ballar over gjerdet. Eg veit ikkje om eg som fersking bør lansera tankane mine om korleis spelet bør organiserast men etter mi meining er det klart best å vera 6 på bana, i staden for 8:

1.Det vert mykje tilfeldig som avgjer kven som får ein ball når det ikkje er rom å bevega seg på.
2. Med det angrepskaliberet (eller mangel på organisering i forsvar) som er i gjengen vert det scora så hyppig at det særs sjeldan vert lang venting på sidelina.
3. Det vert kortare avbrekk for alle! To som står på sidelina er klare til å plukka opp lause ballar og hiva inn nye = Mindre venting. Dette er særs gjeldande etter førre trening.
4. Ved skade og ball over gjerder vert det ingen venting heller.

Nokre andre som har meiningar om dette?
AM

Anonym sa...

Eg er klar for ein utflukt.. men ikkje på bekostning av ei trening! er ledig både søndag og tirsdag! elles kan eg no sei meg enig i det du seier anderas m... blir litt meir løping.. men da har me kanskje godt av!
stiller self. med bil dersom det blir cup-kamp!

Anonym sa...

For min del passar mandag berre heilt middels. Faktisk litt under middels. Eg slår derfor gjerne eit slag for tirsdagsfotball (eller torsdagsfotball for den del)