torsdag 22. mars 2007

Treningsreferat fra Mandag 19. mars

Vel, vi møtte mannsterke opp på vårt etterhvert så faste treningsfelt. Også denne gangen kl 18, siden dette jo var en braksuksess forrige treningsøkt. Men ka ventet oss? Jo, selvfølgelig hadde det eg etterhvert vil kalle vår argeste konkurent allerede kapret banen! Forrige mandag tok vi jo fint rotta på denne gjengen men nå hadde de tydeligvis lært.. stillingen er i skrivende stund 1-2 i kjipelagets favør..
Vi løste saken enkelt ved å legge treningen til vår hovedarena, denne har vi ikke kunnet bruke i sessongoppkjøringen, men nå som kveldene blir lysere er den fineste banen igjen høyakktuell.

Stemningen i troppen var som vanlig god, selv om regn og nordavind til tider forsøkte å spre edder og galle.. Personlig likte eg godt overgangen til ny bane, digg å endelig slippe de "avrundede" hjønene fra bingen ved Graven(les: lokalnavnet på tilholdstedet for sessongoppkjøringen, også kjent som "dødens bolig" eller bare "boligen"!, thats rock'n roll!!)
For første gang i skuknøttenes historie klaffet enkeltspillernes fargevalg godt denne mandagen, flere hadde en lys og en mørk farge en kunne alternere mellom, dette gjør det jo litt enklere å skille lagene fra hverandre.. flott flott.. Så lenge vi ikke har skaffet tilveie nok cash til overtreksvester er dette en god ordning, så neste mandag foreslår eg at Alle kjører et mørkt og et lyst alternativ, gjerne svart og hvit f.eks..

Ellers forløp treningsøkten uten de største overaskelsene. Arne tok som vanlig ny rekord i å score på spektakulære men dog så flaksne måter og gav oss et forrykende show i sirkusakrobatikkens navn. Helt klart FFSK's toppscorer! Dagens tema var lang skudd, dette er litt komplisert i bingeverden, da det ikke er lov å skyte fra egen banehalvdel og fordi alle målene må komme på dirketeskudd. Erlend gav allikevel dagens utfordring utallige forsøk. I den forbindelse får han også tildelt prisen for øktens tabbe: Med tre forsøk solid plasert milevis over mål med påfølgende henting av ball og stopp i spillet fikk han streng beskjed om å legge ryggsekken igjen hjemme neste gang!!

Til neste økt vil eg bare minne om at i helgen stilles klokken en time mot sommer.. det betyr lysere kvelder gutter. møter vi opp på vår nye arene kl 18 mandag, skulle vi ha en god time ekstra i godt lys! Ellers har noen også ytrett ønske om at langskudd bli innført nå som vi skifter til større binge. er vi fire på hvert lag lar dette seg enkelt gjennomføre da vi kan ha bakerstemann i mål prinsippet.. dette vil kanskje være med å øke spillegleden ytterligere? Forutsatt at ingen tar med ludvigsekken altså!

Snakkes på mandag..
Andreas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flott referat Andreas! Etter to veker på sidelinja gleder eg meg sinsjukt til å gjøre comeback i bingen! Skal også bli godt å få et gjensyn med bingen på festningen, må innrømma at eg er blant dei som ser fram til å ta farvel med dei avrunda hjørnene me blir presentert for oppe i sandviken…

Solseng sa...

Som HMS ansvarlig minner eg om at da blåser litt ekstra på festningen så gle godt på dykk. Eg pådrog meg ein lei forkjølelse på mandag