måndag 28. mai 2007

Friske bein og oppofrende innsats!

Dagens trening var lenge truet av mannefall og høyt fravær, da halve troppen på kort tid meldte avbud. Men ståpåviljen til de gjenværende Knøttene sikkret en utmerket økt. etter hektisk telefonering og blogging(noe som mulig har resulter i en ny comments rekord på siden her) stilte vi hele 8 mann på trening. Å jammen santen ut av det blå(lied), kom ikke selveste Arild haltende litt ut i første kampen. Herlig innsats på den gutten der, trosser legenes råd, biter tennene sammen å speller!! en mann til etterfølgelse!

De Faste oppmøtte idag var: Sverre, Arild, Øystein, Arne og Andreas.
Innleid for annledningen hadde vi: Espen(Hentet av Sverre med K.r.i.k reklame).
I tillegg hadde vi tre "proffer" fra 7.div laget Eidsvåg B. Dette var Amund(som har vært med FFSK to ganger før), Trond og Mads. De to sist nevnte sørget for at det for første gang i FFSK's historie var røyking i pausene, veldig proft, her har vi tydeligvis noe lære.


Intensiteten og innsatsen var høy i dag, mye fint spill og oppofrende innsats opplevdes i bingen. Spesielt var dette representert hos de innleide Eidsvågsguttene, der Amund var sikker bakover og rydde godt opp, mens de to Sigarettkammeratene stod for mye løpskapasitet og giftig samspill. Spesielt vil eg Trekke frem det nye bekjentskapet Mads, han la ned et aldri så lite maraton på topp, spesielt etter røykepausen. Noe som førte til et sviende nederlag for garvede knøtter. Selv fikk jeg også æren av å spille på dette laget som gikk av med finaleseieren etter to kamper der begge lag stod med tre poeng hver. Personlig syntes eg(Andy) innsatsen min var noe laber på forsvarsløpene i dag, men eg fikk æren av å sette vinnermålet med et verdig helspark.
Når eg trekker frem innsatsen til de innleide betyr dette på ingen måte at Knøttene bleknet på banen. Heroisk innsats var det også her å flotte kombinasjoner, finter og pasninger med mann i rygg under sterk press tyder på at vinterøktene virkelig begynner å gi avkastning.

Dagens Prestasjon kommer i en slags sammenheng med dagens tabbe. Dagens prestasjon går egentlig til en innleid, Trond, som sendte vårt eget driblefantomet Sverre to ganger i pølseboden, med frekke tunneler. Dette kvalifiserer jo også for at tabbeprisen kan tilfalle Sverre, men han blir slått på målstreken. Etter fem minutters spill kommer nemlig Sverre på et flott løp langs høyrekanten han vender av en mann å legger et fantastisk innlegg til Arne som står umarkert i boksen å bare kan sette pannebrasken til for et utsøkt mål! Arne på sin side velger å lukke øynene å stikke nesen fram, noe som resulterer i neseblod og kontringsmål for motstanderlaget. Stilig..

Siden Voten til Arne har blitt hacket av uvedkommende, kom Sverre med det fine forslaget at vi neste uke foretar en håndsopprekning på hvem som skal motta et velfortjent rævspark. Eg applauderer forslaget å stemmer for at dette blir gjennomført..

Sees om en uke.. Eg gleder meg allerede..

3 kommentarer:

Arne sa...

Til tross for at eg har fått dagens tabbe og egentlig veit at ditta e nokså fortjent, føler eg at eg må forsvara meg litt. Eg lukka altså ikkje igjen augene og stakk nasen fram (ikkje so eg kan huska vertfall). Inne i feltet var det tettpakka med folk, alikevel klarte Sverre å lirke ballen mellom "Sigarettens Venner" og mot meg. Problemet mitt var at eg ikkje såg ballen før litt for seint, og då eg skulle nikke den fint i mål vart nasen litt for stor. Slik skjer...

Solseng sa...

Veien heim etter treninga i går var tung, to tunnellar og to tap mot Prince Mild gjengen var surt. Kjente at stoltheten hadde fått seg ein trøkk..

Anonym sa...

tung vei hjem? eg la faktisk for første gang i historien inn en jogging på vei hjem for å rekke brann-kampen.. litt tung i pusten men lett og blid til sins:)
vel neste mandag er det du som er i godt humør Sverre. Syntes det var en flott økt, å fint å krone kvelden med Brann siger!