torsdag 30. oktober 2008

Krohnsminde vårt nye hjem?


ET FLOTT BILDE AV DET SOM KANSKJE ER VÅR NYE HJEMMEARENA?

Mandagens trening ble unnagjort på stor bane! dette har lenge vært en våt drøm for mange av oss. Etter litt leting, blandt annet på Nymarksbanen, landet vi på Krohnsminde!. Denne en gang så ærverdige gammle stadion, hadde nok av boltreplass å by på for ni gutter i lett høstregn. De oppmøtte var: Andreas, Arild, Erlend, Arne og Anders. I tilleg stilte Arild med fire innleid! Applaus for innsatsen! Alle fire passet godt inn i miljøet og lot til å være greie karer. I tilleg fikk vi med oss noen som også ungdommer som de var "venner" med Arild. Det positive var at vi ble 14, det negative kan vi utelate her på verdsveven. Ingen nevnt ingen glemt. Eg nøyer meg med å understreke at det var der, det negative altså, med et lite situasjonsbilde/sitat: En gammel knøtt, la oss kalle ham Erlend, kommer til meg(vi spilte ikke på samme lag under treningen) og spør fint: "kan'kje du grisetakla han der so spele på midbana på mitt lag"(ikke nøyaktig gjengitt). Det er noe vakkert og samtidig alarmerende over denne invitasjonen. La meg bare si at jeg forstod ham fult ut men desverre ikke fikk ordentlig sjansen, til å leve ut Vinnie Jones-figuren i meg.

Økten sett under ett var vellykket, litt late var vi, mulig det var overgangen til de lange løp. Mulig det var de dribbleglade ungdommene. Ingen store tabber og heller ikke de helt vanvittige prestasjonene, rent bortsett fra et par "Husekleppfinter" i slow motion og et sugende løp(belønnet med scoring) fra undertegnede. Dagens mann var Arne som klarte å skade hånden sin ved og "dulte" borti Anders. Hvordan gikk det med denne hånden?
Økten var altså helt på det gjevne, men for meg gav det mersmak. Lokalitetene var ypperlige, og fotballen mye kjekkere! En ny giv bør spre seg i laget! No e det bare å hanke inn et par ekstra mann. Alle er herved invitert til å komme med forslag til nye lagkammerater. En fem seks mann kan være aktuelt om vi vil forsterke, eventuelt kan vi gjøre leieavtaler. Der vi bare inviterer ulike karakterer på prøvespill fra gang til gang! Enkelte gjesteopptredener vil det jo også alltids være plass til!

Sees neste mandag, eg gleder meg allerede!

Andreas B.

Ingen kommentarer: